گروه حوادث: پلیس مبارزه با مواد‌مخدر مالزی، دو قاچاقچی ایرانی را به اتهام قاچاق 4.5کیلو مواد‌مخدر به این کشور دستگیر کرد.

متهم

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مقامات پلیس مالزی روزگذشته اعلام کردند دو عضو یک باند بین‌المللی قاچاق متامفتامین را در فرودگاهی در جنوب مالزی در حالی دستگیر کردند که4.5  کیلو ماده مخدر صنعتی به همراه داشتند. محمد مختار محمد شریف، رئیس پلیس منطقه جوهور با اعلام این خبر گفت: این دو قاچاقچی به محض ورود به فرودگاه بین‌المللی در روز چهارشنبه دستگیر شدند و از آنها مقدار قابل توجهی متامفتامین کشف شد. وی افزود: تحقیقات پلیس مبارزه با مواد‌مخدر نشان می‌دهد که هر دو متهم از اعضای یک باند بین‌المللی و بسیار بزرگ مواد‌مخدر هستند که از طریق آسیای میانه سعی می‌کنند مواد‌مخدر را وارد مالزی کنند.

محمد مختار اگر چه به‌طور دقیق به ملیت دستگیرشدگان اشاره‌ای نکرد اما به نوشته رسانه‌های مالزی آنها دو ایرانی 22 تا 27 ساله هستند که مواد‌مخدر را در یک کیف سامسونت مخفی کرده بودند.
به نوشته خبرگزاری فرانسه در ماه‌های اخیر تعداد قاچاقچیان ایرانی که در مالزی دستگیر می‌شوند افزایش شدیدی داشته است که براساس آمارها، از ژانویه تا اکتبر پارسال تعداد دستگیرشدگان 138‌نفر بوده‌است که در مقایسه با دستگیری 16 نفر در سال 2009 بسیار تعجب برانگیز است.

به نوشته این خبرگزاری به نقل از مقامات مسئول ایرانی، گفته می‌شود باندهای مواد‌مخدر در حال سوءاستفاده از مسافران ایرانی برای قاچاق مواد‌مخدر به این کشور هستند.ماه گذشته حداقل 9 ایرانی در جریان پرونده قاچاق 70‌کیلوگرم متامفتامین به ارزش 3میلیون دلار به مالزی دستگیر شدند. مقامات پلیس مالزی معتقدند که قاچاقچیان از مالزی به‌عنوان پایگاهی برای قاچاق مواد به ژاپن، استرالیا، نیوزلند و اندونزی استفاده می‌کنند.

کد خبر 133916

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز